3. فقط به سوال ها توضیح دهید

به سوالات دقت کنید!!! چه سوالاتی که کارفرما هنگام مصاحبه از شما می پرسد و چه سوالاتی که در فرم ثبت نام نوشته شده است. سپس به سوالات پاسخ دهید و ازارائه توضیحات اضافی پرهیز کنید.

در فرم بالا از کارجو دلایل ترک کار مطرح شده اما فرد پاسخ نامناسبی داده است. اگرچه ایشان مشغول به کار هستند اما از آنجایی که خواهان ترک کار و پیدا کردن کارجدید اند باید دلایلی که به خاطرآنها می خواهند محل کار فعلی شان را ترک کنند توضیح دهند.

4. کلی گویی نکنید

همان قدر که لازم است به سوالات پاسخ صحیحی داده شود کلی گویی هم مضر است.

به فرم بالا نگاه کنید 7سال کار  تنها در سه خط توضیح داده شده است.نباید فعالیت در 8 شرکت یکجا نوشته شود.

5. از عکس مناسب استفاده کنید

هنگامی که رزومه شما عکس دار هست از عکس پرسنلی مناسب استفاده کنید. دیده شده برخی افراد از تصاویر آلبوم های خانوادگی شان برای ارسال عکس استفاه کرده اند که در کارفرما اثرنامطلوب دارد.

6.از غلط های تایپی و دستوری پرهیز کنید

در فرم بالا علاوه بر کلی گویی که برای سمت بکار برده شده و به واژه " مامور" ! اکتفا شده . چند غلط تایپی هم دیده می شود که اصلا مناسب نیست. غلط های تایپی منعکس کننده غیر قابل اطمینان بودن شماست.

7. مهارت ها و ویژگی های شخصیتی تان را اشتباه نگیرید

وقتی از شما در مورد مهارتهایتان سوال می شود در مورت توانایی های مرتبط به شغلی که درخواست داده اید توضیح دهید. مشخصات و ویژگی ها ی شخصیتی شما به درد کارفرما ها نمی خورد.